Andy McIntyre
Mark Twain
... zasłyszane
Johann Wolfgang Goethe
Seneka Młodszy
Marek Aureliusz
Benjamin Franklin
Antonie Saint Exupery
Seneka Młodszy
Enniusz Quintus
François Truffaut
Jim Rohn
Jim Rohn
Epiktet
Fryderyk Nietzsche
Winston Churchill
Marek Aureliusz
Winston Churchill
Wergiliusz
Seneka
Cyceron
Horacy
Cyceron
Cyceron
Owidiusz
Cyceron
Arystoteles
Lao Tse
Cyceron
Seneka
Theodore Roosevelt
Eurypides
Sun Zi
Lao Tse
Niels Bohr
Johann Wolfgang von Goethe
Eurypides
Horacy
Thomas Eliot
Przysłowie chińskie
Sun Zi
Marek Aureliusz
Cyceron
Seneka
Leonardo da Vinci
Sun Zi
Seneka
Terencjusz
Mahatma Gandhi
William Shakespeare
Sofokles
Seneka Młodszy
Dante Alighieri
Daniel Defoe
Witamy,
Gość
|
|
![]() Wydaje się, że o Holocauście powiedziano już wszystko na wszelkie możliwe sposoby. W "Chłopcu w pasiastej piżamie" nie dziwi więc ani perspektywa niemieckiej rodziny, ani nawet rzeczywistość widziana oczami ośmioletniego chłopca. Jeśli szokuje, to tylko dlatego, że rany zadane świadomości zbiorowej XX-wieczną historią nie zagoiły się na tyle, by nie syczeć z bólu, gdy ktoś od nowa posypuje je solą. Dramat niemieckiej rodziny miał pokazać, że w wyniku wojny ucierpieli wszyscy, i ci, którzy zostali zaatakowani, i ci, którzy ją rozpętali. Po tym jak ojciec, niemiecki oficer, dostaje awans na dużo bardziej odpowiedzialne stanowisko, cała rodzina przenosi się na wieś. Dla ośmioletniego Brunona dni są niezwykle monotonne, do momentu, kiedy dostrzega ze swojego okna farmę, na której rolnicy zachowują się dość dziwnie, nie mają zwierząt i całymi dniami chodzą w piżamach. Natura odkrywcy bierze w nim górę i przy najbliższej sposobności wykrada się z domu, by dowiedzieć się o mieszkańcach farmy czegoś [empty] więcej. Poznaje tam chłopca, z którym chce się zaprzyjaźnić. W 1940 roku nie wszyscy [empty] wiedzieli, czym w rzeczywistości są obozy pracy. Według szerzonej propagandy były niemal ziemią obiecaną. Nawet ci, którzy mogli cokolwiek podejrzewać, nie byli w stanie uwierzyć w rzeczywistość, która okazała się gorsza od koszmaru. Perspektywa [empty] ośmioletniego chłopca [empty] obrazuje więc świadomość ogłupionego propagandą społeczeństwa, które [empty] na widok okrutnej prawdy odwracało wzrok i patrzyło w niebo. Bruno zazdrości ośmioletniemu Szmulowi, że może beztrosko bawić się całymi dniami ze swoimi rówieśnikami, podczas gdy on przesiaduje samotnie w [empty] ogrodzie, poza bramy którego nie może wychodzić. Dziwi się niezdecydowanym dorosłym, którzy rzucają pracę lekarza, by obierać u niego w domu ziemniaki. Nie mniej naiwna wydaje się żona oficera, która widzi, ale dostrzec nie potrafi. Gdy staje twarzą w twarz z rzeczywistością, okazuje się, że prawda ma moc destrukcyjną. Dwaj fantastyczni chłopcy w rolach [url=http://xn--80acvig.xn--p1ai/forum/ob-yavlenij-1/62-five-nights-at-freddys-4-download-pelna-wersja][empty][/url] głównych Asa Butterfield i Jack Scanlon udźwignęli cały film. Pozostali aktorzy są dla nich jedynie tłem, a wstrząsająca scena końcowa nasuwa wniosek, przed którym trudno się uchronić, że oto źli dorośli zostali ukarani. W [empty] jednym z komentarzy w dodatkach do wydania DVD, reżyser ujawnia cel powstania filmu. Ambicją Marka Hermana jest, by film znalazł się na liście obowiązkowych tytułów w ramach [empty] zajęć szkolnych i służył ku przestrodze pokoleniu, które już wkrótce opowieści o obozach zagłady może włożyć między krwawe anime. Zdaje się, że w tej właśnie funkcji sprawdzi się najlepiej. Oprócz komentarza reżysera dołączonego do filmu, w dodatkach znajdują się wywiady z twórcami i aktorami. Dźwięk zapisany w formacie DD 5.1, obraz standardowy 16:9. Dostępne polskie napisy [empty] lub polski lektor. |
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
|
Operator EdukacjaŻeglarska.pl:
Studio KARTA
ul. Szeroka 5
55-081 Borzygniew
k/Wrocławia
telefon:
mobile (+48) 512-385-906
e-mail:
biuro[@]edukacjazeglarska.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone 2013-2025 © EdukacjaŻeglarska.pl - Mariusz Zawiszewski