Andy McIntyre
Mark Twain
... zasłyszane
Johann Wolfgang Goethe
Seneka Młodszy
Marek Aureliusz
Benjamin Franklin
Antonie Saint Exupery
Seneka Młodszy
Enniusz Quintus
François Truffaut
Jim Rohn
Jim Rohn
Epiktet
Fryderyk Nietzsche
Winston Churchill
Marek Aureliusz
Winston Churchill
Wergiliusz
Seneka
Cyceron
Horacy
Cyceron
Cyceron
Owidiusz
Cyceron
Arystoteles
Lao Tse
Cyceron
Seneka
Theodore Roosevelt
Eurypides
Sun Zi
Lao Tse
Niels Bohr
Johann Wolfgang von Goethe
Eurypides
Horacy
Thomas Eliot
Przysłowie chińskie
Sun Zi
Marek Aureliusz
Cyceron
Seneka
Leonardo da Vinci
Sun Zi
Seneka
Terencjusz
Mahatma Gandhi
William Shakespeare
Sofokles
Seneka Młodszy
Dante Alighieri
Daniel Defoe
Witamy,
Gość
|
|
![]() Delikatesy są niezwykle smakowitym miksem makabreski i kiczu, który daje bardzo ciekawy, choć niezwykle osobliwy efekt. Akcja umieszczona zostaje w zdemolowanej kamienicy czynszowej, która, co prawda uległszy powojennej dewastacji, trwa w świecie, w którym partyzanci zwani troglodytami prowadzą walkę z jej mieszkańcami. W tak ciężkich czasach pieczę nad lokatorami prowadzi Rzeźnik (wspaniały Jean-Claude Dreyfus), przywodzący nam na myśl Sweeney'ego Todda osobnik. W taki oto świat dane jest wkroczyć Louisonowi (Dominique [empty] Pinon), byłemu cyrkowemu clownowi, który byłby największą osobliwością w normalnym [empty] filmie, gdyby tutejsza konkurencja nie była tak silna. Pod ręką mamy nieśmiałą, niezwykle poprawną Julie (Marie-Laure Dougnac), akompaniującą grającej pile Louisona swoją wiolonczelą; braci Kube (Rufus oraz Jacques Mathou) trudniących się wyrobem metalowych puszek wydających złowieszcze dźwięki i całe mnóstwo reszty ekscentryków. Wyreżyserowane przez autorów takich sukcesów, jak Amelia i Miasto zaginionych dzieci (Jean-Pierre Jeunet i Marc Caro), Delikatesy nie zabiegają o nic innego, jak tylko o skupienie całej uwagi widza na swoich osobliwych postaciach. Wynikiem tego [empty] jest dziwaczna komiczność sytuacji typu tej, w której kołyszemy się razem z Louisonem w rytm skrzeczących sprężyn materaca (żeby nie było, to tylko malujemy sufit). Rezultaty te również bywają szaleńcze w momentach, gdy film wymyka się spod jakiejkolwiek kontroli. Pół godziny obrazu zostało poświęcone bohaterom niszczącym plan zdjęciowy do [empty] momentu, w którym [empty] woda z wanny zalewa wszystko. Zdjęcia, w swojej jasno pomarańczowej tonacji, czasami zawirowują nam w głowach, podczas, gdy Delikatesy najlepiej się prezentują zwyczajnie, pozwalając swoim bohaterom wyrażać ich codzienną cudaczność. Atmosfera wesołego miasteczka najlepiej ukazana jest w scenach pomiędzy głównymi nurtami filmu - kiedy Julie usilnie próbuje podać Louisonowi herbatę, czy [empty] gdy Aurore Interligator wykańcza się przy użyciu lampy, maszyny do szycia i czerwonego atłasu. Wartym zachodu jest domyślenie się, jak to [empty] wszystko powinno wyglądać [empty] i działać oraz dojście, dlaczego właściwie tak [empty] się nie dzieje. Wśród rzeczy, które zasługują na wspomnienie pośród tej lekkiej i przebłyskami wywrotnie stylowej karykatury, jest pomysłowość, doskonały montaż (Hervé Schneid) i muzyka (Carlos D'Alessio), a także wspaniałe przydomki nadawane podczas wojny partyzanckiej - [empty] czyż Cordon Bleu nie brzmi przepysznie? Magiczna kombinacja bumeranga ze scyzorykiem naprawdę może zdziałać cuda. No i wreszcie - kto nie pokusiłby się o taki wspaniały wykrywacz kłamstw? |
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
|
Operator EdukacjaŻeglarska.pl:
Studio KARTA
ul. Szeroka 5
55-081 Borzygniew
k/Wrocławia
telefon:
mobile (+48) 512-385-906
e-mail:
biuro[@]edukacjazeglarska.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone 2013-2025 © EdukacjaŻeglarska.pl - Mariusz Zawiszewski